Slime - eredményes harc a királydinnye ellen

2018.09.07.

A Slime defektgátló termékek weblapunkon itt találhatóak, a Slime-al feltöltött belsőgumik pedig itt.

A Slime termékek gyártója több mint 20 éve foglalkozik defektvédelemmel. Az elmúlt két évtized fejlesztőmunkáinak köszönhetően a Slime termékek a ma elérhető legkorszerűbb technológiát képviselik: vízoldható, mérgezőanyag-mentes, nem gyúlékony, környezetbarát anyagokból készülnek, mégis kimagaslóan hatékony védelmet nyújtanak a defektekkel szemben. Nem véletlen tehát, hogy mára ez a márka lett a piac vezető szereplője. A Slime folyadék speciális elemi szálak, kötőanyagok, polimerek és egyéb szilárdító anyagok szabadalmaztatott keveréke, mely hatékony védelmet nyújt a szúrt defektek ellen: tömlő nélküli rendszerek esetén 6 mm-ig, tömlővel rendelkezők külsők esetén pedig 3 mm-ig.

SLIME - Hogyan működik a defektvédelem?

sdsb-1g/02Alapvetően két típusú defektgátló folyadék létezik, az
egyiket belsőt használóknak fejlesztettek ki a másik
típus a belső nélküli (TUBELESS vagy UST) rendszerekhez
ajánlható. Az utóbbiban szemcsés gumireszelék van, hogy
a nagyobb sérüléseket is el tudja tömíteni. A Slime - és a
hozzá hasonló defektgátló folyadékok - működése igen
egyszerű: a betöltött folyadék egyenletesen eloszlik a gumifal
belsejében. Defekt esetén a külsőn vagy a belsőgumin
keletkezett sérülésen (többnyire szúrt lyuk) kiáramló levegő
magával viszi a defektgátló folyadékot és az eltömíti a sérülést.
Ennek a mechanizmusnak vannak bizonyos fizikai határai -
tehát nem alkalmas felütéses („kígyóharapásos”) defekt
javítására illetve bizonyos - a gyártó által megadott - átmérőjű 
„sebek” orvoslására alkalmas. Ez a belsős rendszereknél
maximum 3 mm-t jelent, míg a TUBELESS külsők esetében, a szemcsés folyadékot használva
akár 6 mm átmérőig is képes eltömíteni a lyukat a kiáramló anyag.

Hogyan kell használni a Slime folyadékot?

Amennyiben belsőgumit használunk:

Slime 10003Autószelepnél egyszerű dolgunk van hiszen egy szelep kiszedő
szerszámmal (általában ez egy fém szelepsapka, de a flakont
lezáró fekete kupak vége is ilyen) ki kell csavarni a szelep belsejét,
majd a flakonhoz kapott cső segítségével bele kell tölteni a belsőbe
a folyadékot. Hasonlóan kell eljárnunk a hagyományos szelep
esetében is, azonban itt nem kell szerszámot használni a szelep
eltávolításához, csak a szeleptesten lévő fém gyűrűt kell kicsavarnunk
és már tölthetjük is bele a SLIME-ot a belsőbe. Komoly problémába
ütközhetünk a szingó szelepes belsőknél, ugyanis az olcsóbb kivitelű
gyártmányoknál a szelepmag nem bontható egykönnyen, így ezekbe
nem tölthető utólag a folyadék, csak nagy nehézségek árán. Ha ilyen
szándékunk van (mondjuk egy országúti gumi esetében) mindenképpen
kérdezzük meg az eladótól, milyen belsőt kínál nekünk. A másik lehetőség,
hogy Slime-mal előre töltött belsőt vásárolunk, melyek több méretben,
többféle szelep kivitellel elérhetőek viszonteladó partnereinknél.

 

 

 

Belső nélküli (TUBELESS vagy UST) rendszerek esetén:

A felnire félig feltett külső gumiba öntjük az előírt mennyiséget, majd a gumit óvatosan felszereljük az abroncsra. Mindkét esetben ügyelni kell arra hogy a szelep ne a kerék földön lévő oldalában, hanem azzal ellentétesen helyezkedjen el, így elkerüljük,hogy a folyadék a szelepbe és/vagy a pumpánkba kerüljön, illetve hogy a kompresszorral vagy műhelypumpával első alkalommal felfújni kívánt TUBELESS kerékből a nagynyomású levegő hatására az abroncs és a gumiperem között távozzon a defektgátló folyadék. Minden egyes nyomásellenőrzésnél ilyen helyzetben tartsuk a kereket, így megelőzhető a folyadék szelepen keresztül távozása, amely a szelep eltömődéséhez vezethet (hiszen úgy viselkedik itt is a kiáramló levegő, mintha a szelepnyílás is egy sérülés lenne). TUBELESS kerekek esetében minden alkalommal tisztítsuk meg az abroncs peremet és a gumiabroncs szegélyét/peremét, hogy a felni és a külsőgumi pontosan illeszkedhessen egymáshoz. (ne fújjon ki valamilyen szennyeződés miatt). Mindig a gyártó által ajánlott mennyiséget használjuk. Nagy sebességű felhasználás (kb.80km/h) esetén a nem előírt mennyiség használata a menettulajdonságok romlásához és ezzel balesethez vezethet!!!

Pro széria:

10112Létezik egy „könnyített” típusa is a Slime defektgátló
folyadéknak, amely leginkább a versenyzők igényeit
próbálja kielégíteni. Ennek a Latex alapú folyadéknak
30mlenkénti tömege 30 g, azaz a betöltött mennyiség
nem okoz nagy többletet a forgatott tömegen. Ezt
versenyzők előszeretettel használják. Ez a csomag -
SlimePro - mind az eredetileg UST (belső nélküli),
vagy a később átalakított tömlő nélküli rendszerekhez
is használható.

 

 

Kerékpárokhoz ajánlott mennyiségek:

  • a legkisebb kiszerelés TUBELESS-hez 177 ml ez két kerékre elegendő mennyiség, 
  • motorkerékpárhoz kapható (sárga címkés) 237 ml-es kiszerelés,
  • belsőbe tölthető 237 ml (két kerék), illetve a 473 ml (négy kerék vagy két kismotorkerék)

 Slime instructions